Julafton och juldagen

publicerat i Allmänt;

Dessa två dagar är det alltid vila hos Äskhult hästarna.

Igår Julafton tyckte jag med mitt oroliga öga att Ginza var lite lite svullen i hovleden hb på insidan igen. Men när jag tittar fram och tillbaka på båda benen så beror det på hur hon står med dem. Jag har fått skad nojja på henne! 😫
Men idag så såg jag ingen direkt skillnad, men jag sätter igång med att skritta uppsuttet nästa vecka istället för denna.
Jag fortsätter med promenaderna jag.
Ametist ska vi sitta upp på och få igång igen, så får hon vila om någon månad eller två igen. Tror det är bättre att låta henne få vila då och då istället.
Får se hur laddad hon är när Felicia ska upp igen, tur att vi släppte dem på ridbanan i fredags så hon fick ladda ur innan.

Idag ska vi iväg igen, denna gången till min mormor och fira med familjen. Igår var vi hos svärmor och den sidan av släkten.


Go Jul gott folk!

Shadow
Hunny bunny

Kommentera inlägget här :