Onsdag

publicerat i Allmänt;

Började dagen med att fixa allt i stallet, mös med kaninerna och katterna.
Slappade lite vid serie med frukosten och begav mig sedan till Mellangården.

Började med den Vite eller ska vi säga gule...
Han skötte sig utmärkt och idag lyckades vi till och med få ihop galopp i båda varven. Super nöjd över denna häst.
Dicte tränade jag på banan också, idag la jag ut en bom på spåret och vi lyckades hantera den där bomben rätt ok. Hon har ibland svårt att hantera nya saker men blir mer och mer trygg.

När jag kom hem fixade jag och Felicia lunch sedan gav vi oss ut på promenad med Ginza och Ametist. Ginza frustar mycket men har börjat tröttna på våra tråkiga promenader. Men snart ska jag nog kunna skritta henne uppsuttet igen😊.
Imorgon får Ginza och Ametist helt vila.
Jag och Sophie ska ut till Mellangården och rida Dicte och den vite i skogen.
Ska se hur de tar detta, Dicte är ju riden ett par gånger nu men den vite har ju aldrig ridits i skogen.

Tror det kommer gå kanon bra!

Den vite innan ridning
Dicte innan ridning

Kommentera inlägget här :