Tisdag

publicerat i Allmänt;

Idag var jag och tjejerna ute i Ostabygd och jobbade med unghästarna, bomträningar precis som jag planerat.

Rijo (Rille) har massor av energi som tidigare och han måste få blåsa ur lite innan han kan arbeta.
Idag red vi på tvådelat bett och jag tycker nog allt han gick bäst på det.
Han är smidig i fötterna och han fullkomligt älskar att arbeta. Detta kommer bli en riktigt fin häst bara han får möjligheten att växa i sin kropp och att han få ha roligt.

Bodil och Sophie kämpade på bra och jag tycker ändå att de funkar bra ihop. När Sophie gör rätt då samarbetar Bodil på bra, Bodil behöver kontakten med handen och tappar hon den blir hon riktigt osäker och om det då ligger bommar framför henne så slår hon i dem och blir förvirrad.

Men jag tror att det kommer gå fint för varje dag som går.

Signe och Lottie jobbade lite lugnare ihop idag och gjorde övningarna i skritt. Helt rätt att ta det lugnt om man inte känner sig upplagd mentalt.
Så jag satt upp på Signe och jobbade henne i trav och galopp. Hon är så ivrig denna dam, hon vill jobba och det fort!

Hon är super känslig för hjälper så det blir lätt missförstånd mellan ryttaren och henne.
Men när hon förstår vad man menar så pling aha...

Trodde inte jag skulle gilla Signe men hon har verkligen ändrat min åsikt.

Galoppen på Signe där emot är hemsk😔, känns som en obalanserad häst som galopperar i kors.
Kanske det har med en låsning eller något att göra vad vet jag?

Glad och vill jobba är ju positivt i alla fall.

Imorgon Onsdag är tanken att Mellangården ska få besök och även sortergården med skräp och gödsel.

Sedan är det en jobba natt till.

"Rijo" efter träningen, munnen full med mat😅
Beställt lyckoänglar till Ametist och Ginza. Den rosa skulle varit orange till Ametist och den röda är självklart till Ginza för det är ju hennes färg.

Kommentera inlägget här :